لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
متهم ردیف اول ناكامی و حسرت یووه در مقابل تاتنهام زیر تیغ تیز منتقدان

متهم ردیف اول ناكامی و حسرت یووه در مقابل تاتنهام زیر تیغ تیز منتقدان

پیكان انتقادات و موج جدید نارضایتی از تساوی حسرت ‌برانگیز یووه در مقابل تاتنهام به فاصله چند ساعت از پایان این دیدار و در نخستین ساعات صبح امروز در رسانه‌های ایتالیایی سمت و سویی مشخص‌ دارد؛ جهتی كه در صورت كامل شدن سناریو با پایانی تلخ در خاك انگلستان می‌تواند تبعاتی سنگین برای سرمربی 50 ساله یووه داشته باشد و یا در صورت خلق معجزه در ویمبلی، مبدل به سرنوشتی متفاوت در كارنامه ماسیمیلیانو الگری شود.

 

سروریس ورزشی روزنامه La Stampa در شماره امروز خود با ارائه گزارشی از تساوی ناامید كننده یووه در مقابل تاتنهام در مرحله یك هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، در تحلیلی باز كردن قفل آهنی خط دفاعی دوباره قدرت گرفته بیانكونری توسط سوسن‌های سفید لندن (یكی از القاب تاتنهام) را شكستی تاكتیكی در نبرد میان اندیشه‌های پُكِتّینو و الگری دانست.

 

این روزنامه چاپ تورینو در بخش از این تحلیل نوشت:

 

می‌توان چشم‌ها را به سوی پرواز طوفانی هیگواین بست و او را پایه‌گذار ناكامی بزرگ دیشب دانست؛ می‌توان برخی از قصور‌های خط دفاعی و یا حتی غیبت بازیكنان مؤثر در تركیب را نیز یكی از عوامل توقف قطار سرحال یووه در هفته‌های اخیر در مقابل تاتنهامی‌ها دانست اما هیچكدام از دلایل اینچنینی نیز نمی‌توانند بیانگر تمام حقیقتی باشد كه در استادیوم آلیانس رخ داد.

 

قدیمی‌ترین روزنامه تورین در ادامه این آغاز این نوشته جنجال‌برانگیز می‌افزاید:

 

تنها یوونتوس غیرقابل پیش‌بینیِ الگری می‌توانست اینچنین تسلیم محض هركول‌های انگلیسی شود. یووه دقیقاً از همان لحظه كه قدر تك موقعیت‌هایش در نیمه اول را ندانست (اشاره به دو موقعیت از دست رفته توسط هیگواین) چوب حراج بر دو اندوخته‌اش را به آسمان برد.

 

La Stampa در ادامه با انتقاد از عملكرد تاكتیكی یووه در این دیدار اضافه كرده است:

 

عدم داشتن برنامه مشخص برای مهار فاز هجومی تاتنهام و اشتباه استراتژیك دادن میدان حركتی خارج از عرف به میهمان نیز در نهایت تاتنهامی‌ها را متر به متر به محوطه جریمه بیانكونری نزدیك و نردیك‌تر كرد تا آنها از ورودی سقوط در جهنم تورین بال پرواز و رهایی خود را بازیابند.

 

نویسنده این یادداشت با اشاره به در خطر بودن آرزوهای یووه برای تكرار حضور در مراحل بالایی لیگ قهرمانان اروپا خاطر نشان كرده است:

 

بیانكونری اینك در موقعیتی خطرناك‌ قرار گرفته است. همه آنهایی كه نمایش‌های خانگی تاتنهام در فصل جاری را دیده‌اند خوب می‌دانند كه این تیم در لندن خطرناك‌تر و زهردارتر است و الگری بیشتر از هر زمان دیگر باید با واكاوی و دقت در اشتباهات تاكتیكی‌اش، پروژه تخریب پل صعودی كه انگلیسی‌ها بنایش را در تورین پایه‌گذاری كردند را از دربی یكشنبه آینده كلید بزند.

 

گفتنی است دیدار برگشت یوونتوس در مقابل تاتنهام روز چهار شنبه شانزدهم اسفندماه (7 مارس) در لندن برگزار می‌شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: